Spomedzi všetkých významných oblastí grafického dizajnu je návrh loga považovaný za najdôležitejší, čo z neho robí jednu z najnáročnejších úloh na dosiahnutie dokonalosti. Dobré logo je jedinečné, funkčné, dodržiava základné princípy dizajnu a reprezentuje značku alebo spoločnosť. Vždy by sme sa mali snažiť o dobrý dizajn loga, ktorý je jednoduchý, efektívny a nepoškvrnený. Koniec koncov, logo je navrhnuté s určitým cieľom a zacielením na konkrétnu časť publika. Efektívne logo by malo vždy pôsobiť na cieľové publikum a malo by byť schopné okamžite dodať zamýšľanú správu. Logo, ktoré zvyčajne hovorí za firmu, sa považuje za identitu predstavujúcu spoločnosť alebo jej produkty.
Skratka slova logogram, logo je vo všeobecnosti fráza, slovo alebo myšlienka. V dnešnom uponáhľanom svete logo slúži ako symbol; reprezentáciu vašej firmy a pomôže vám zviditeľniť sa. Považuje sa za vizuálnu prezentáciu slov, symbolov, farieb a tvarov. Pre logo je veľmi dôležité, aby malo význam, aby zostalo v podvedomí ľudí a poskytovalo správu o spoločnosti a vytváralo jej identitu značky.
Či už ide o textový návrh loga alebo symbol založený na značke, každá výrazná grafická ilustrácia zodpovedá aspektu podnikania alebo spoločnosti. Logo so sloganom môže byť vytvorené aj na podporu hodnoty značky, ktorá sa v konečnom dôsledku stane ochrannou známkou spoločnosti alebo organizácie. Konkrétny logotyp sa vyberá v závislosti od prístupu, ktorý najlepšie vyhovuje vašej spoločnosti.
Logo je odrazom identity značky a používa sa na vytvorenie nezabudnuteľného dojmu. Stáva sa neúčinným, ak v ňom nie je jasne definované cieľové publikum a zameranie podnikania. V dnešnom internetovom priestore je značka loga veľmi účinná a má veľkú váhu, pretože logo môže firmu pozdvihnúť aj utopiť. Výber správneho loga je preto dôležitý. Ak práve teraz začnete premýšľať o logu, veľmi ľahko si spomeniete na niektoré známe logá ako Nike, Microsoft, Adidas alebo Sony – je to preto, že tieto logá majú hlboký vplyv a úspešne vytvorili uznanie značky pre príslušné spoločnosti.
Logo predstavuje typ podnikania a produkt, ktorý ponúka. Logo môže efektívne komunikovať to, čo spoločnosť robí, ako aj odrážať osobnosť spoločnosti. Špičkový dizajn loga dodáva podniku prestíž a slávu, ktorú si zaslúži. Ak sa vaša firma zaoberá stavebníctvom, potom je vždy lepšie mať stavebne orientované logo, ktoré bude odrážať identitu vašej spoločnosti na trhu.
Aj keď je celý proces tvorby loga neporovnateľný, o všetko sa postará správne logo. Jedinečné logo je vždy definované alebo vysvetlené ako logo, ktoré ľudia ľahko rozpoznajú a stotožnia sa s názvom spoločnosti, keď ho uvidia. Farebná kombinácia použitá pri tvorbe loga by mala mať nejaké pocity alebo emócie, ktoré dávajú nejakú predstavu o spoločnosti a ktoré na oplátku vytvárajú emocionálne puto.
Náklady a čísla za návrh loga sa vždy výrazne líšia od dizajnéra k dizajnérovi a od jednej spoločnosti zaoberajúcej sa návrhom loga k druhej. Vždy je vhodné, aby vaše logo vytvorila spoločnosť, ktorá má veľa dobrých skúseností. Vo webovom svete existuje množstvo firiem alebo organizácií zaoberajúcich sa návrhom loga, ktoré dokážu vytvoriť identitu vašej spoločnosti pomocou profesionálneho dizajnu loga. Výrazný dizajn firemného loga vytvára a zachytáva obchodné hodnoty v konkurenčnom obchodnom prostredí.